//Mr. Ariff Nizamuddin Vs Mrs. Amira Najwa
The Intro
Entries About Linkies Stuff



Hi, Assalamualaikum. Saya sayang "gulahati" saya, saya perlukan "gulahati" saya, walaupun kekadang buat perangai jugak. mihmihmih :love:


My Tagboard
  • URL blog only
  • Click Go once only
  • Don't ever you want to SPAM
  • )!-- BEGIN CBOX - www.cbox.ws - v001 -->


    Credits!
    Template: Us Us
    Inspired By: arezayreen
    Basecode By: Mrs.Ayreen Mrs.Ayreen
    Others:   


    Excidend Tanpa Di Duga dan Di minta
    Monday, February 20, 2012 • Permalink • Add comment {0}
    Nauzubillahiminzalib.. rasa macam dasyat sikit sebab lepas excidend jadi macam tersangat-sangat lah trauma gila. adoiiii! macam mana leh excidend? mama drive kete, terbabas dekat cutboard longkang! bayangkan, kereta tu tersepit dan terlanggar dekat situ dan mengakibatkan kereta hampir total lose? dan andai kata kereta tu tak tersepit dan terlanggar dekat situ.. Maknannya, Arwah dah lah kami tiga beranak, siapa? mama, saya ngan amad. teruk tak cedera korang tu?

    saya cedera dekat dahi, hidung, lengan, siku, lutut, lebam dekat dada ngan perut (kes seatbelt) andai kata takde seatbelat tuh , tercampak dekat luar lah jawabnya, mama just lebam kat dada, luka kat kaki ngan saki9t sakit badan , tapi mama paling teruk lebam kat dada sebab dada dia terhentak ngan stereng kereta, adik? alhamdulilah, selamat, cuma benjol kat kepala je , kebetulan mase dalam kereta tu dia tertidur.

    kejadian mase excided tu, seriously macam dalam citer, taktau macam mana leh terbabas tapi mase kepala terhantuk dekat dashboard kereta tu, memang.. memang saya sedar, dan saya sorang je sedar masa tu sambil kejot-kejot mama ngan adik, idung darah pun dah tak dulik,, kejut mereka cepat-cepat sebab takut kereta jatuh dalam longkang yang besar tu.. adalah setinggi 6 7 kaki ketinggiannya tu.. Wallahualam..

    lepas tu datang dua orang pakcik datang selamatkan mama, lepas tu dia tanya saya kaki ada tersepit tak ,, saya cakap tak dan tibe-tibe saya macam tertanya tanya, asal lah ada dekat sini .. apa jadi, maybe sebab terkejut ataupun sebab kepala terhentak dekat situ kot ,. alhamdulilah kitaorang bertiga selamat, dan takde kecederaan yang parah .. pasal kereta tu camne? mama suruh kol hubby datang , dan immediatly dia datang dan boleh tersengih-sengih sebab ingat lawak, masa dekat tempat kejadian , saya langsung tak menangis sebab mama dan adik menangis jadi saya kena kuat, sangat-sangat kuat, tapi bila tengok hubby (areznizam) tu datang terus nangis,, bukan sebab sedih ke apa, sebab rasa macam lega dan selamat je that time.

    hubby datang settlekan pasal kereta yang tersepit tu, dan kemudian bawak kitaorang kat emergncy, dan ayah pun sampai dekat hospital tu .. hubby temankan masuk xray, temankan time kena panggil.. rasa masa tu? macam nak tercirit dan tercabut kepala otak sebab kepala sangat-sangat sakit, dan sengal-sengal, tapi alhamdulilah sebab tak de pape ngan keluarga saya.. kereta? haha, nampak gayanya kena beli kereta baru lah kot .. ngeri rasanya bila jejak kan kaki masuk kereta, rasa cukup berpeluh-peluh, dan bila petang semalam bawak ayah ke tenpat kejadian, seluruh badan rasa menggeletar sebab masih lagi terbayang-bayang kejadian tersebut. dan mama tak habis-habis bitau ayah, tak nak bawak kete dah ..

    Tapi sangat-sangat bersyukur sebab, ALLAH masih selamatkan kami bertiga dan jauhkan kami daripada sebarang malapetaka, mama cakap, ALLAH masih selamatkan mama sebab mama masih kena jaga anak-anak mama, adik-adik yang tau masa tu semua dalam teperanjat dan terkejut, ayah? setiap 2 minit mesti call tanya dekat mana , tapi Alhamdulilah juga sebab ada hubby yang ada dekat ngan kitaorang, dan sentiasa tenangkan kitaorang, dan si hubby tak habis-habis perli sebab cakap ALLAH nak suruh awak tu bertaubat, jangan nak main-main lagi macam zaman bebudak, pakai tudung tu, jangan main pakai buang pulak.. tak marah dan tak kecik hati pun sebab, betul apa hubby tu cakap.. sedikit sebanyak nak berubah ke arah kebaikkan, kata orang tua kalau mata sebelah kiri asyik berkelip maknanya bakal terjadi sesuatu, rupa-rupanya mama dengan saya dah alami kejadian tu hampir seminggu dua.

    Alhamdulilah, sebab ALLAH masih peliharakan kami berdua, sangat-sangat berterima kasih dekat ayah, dekat hubby, dekat adik-adik dan kawan-kawan yang sentiasa support kat belakang, doakan kesejahteraan kami bertiga,. Insyallah, Amin

    p/s: lepas excidend tu tak rasa sakit sangat, bangun tidur satu badan tak leh nak gerak,,

    Labels: