//Mr. Ariff Nizamuddin Vs Mrs. Amira Najwa
The Intro
Entries About Linkies Stuff



Hi, Assalamualaikum. Saya sayang "gulahati" saya, saya perlukan "gulahati" saya, walaupun kekadang buat perangai jugak. mihmihmih :love:


My Tagboard
  • URL blog only
  • Click Go once only
  • Don't ever you want to SPAM
  • )!-- BEGIN CBOX - www.cbox.ws - v001 -->


    Credits!
    Template: Us Us
    Inspired By: arezayreen
    Basecode By: Mrs.Ayreen Mrs.Ayreen
    Others:   


    Tutorial 29: Centerkan tajuk Entry dan Sidebar
    Saturday, December 10, 2011 • Permalink • Add comment {0}
    korang ase menyampah kan bile tengok entry dan sidebar korang tersenget sebelah kanan ke kiri ke , korang nak centerkan entry , dengan sidebar korang , just buat macam ni je okey? 


    1. Sign in Blogspot > Design > Edit Html

    2. Cari code di bawah , Ctrl F dan paste dalam kotak find..enter!

    Untuk tajuk entry


     .post h3 {
     kalau tak jumpa code di atas, cari ini :

    h3.post-title {
    masih tak jumpa cari ini :

    .post-title {
    masih tak jumpa, tak jadi?

    h3.post-title, .comments h4 {

     Tak jumpa jugak aku tak tahu, penat aku testing kat semua template ni. So kalau ada code post dan dekat situ ada ada code title-post jugak ( lebih kurang ), korang copy dan paste je code ini di bawah code yang dicari tadi.

    text-align: center;
    Preview, kalau menjadi SAVE jer..

    Untuk Tajuk Sidebar

    1. Cari code di bawah , Ctrl F dan paste dalam kotak find..enter!

     h2 {
     masih tak jumpa? atau dah jumpa tapi tak menjadi. Cari ini :

     .sidebar h2 {

     kalau tak jumpa juga, carilah code yang seakan-akan h2 {
    Copy code di bawah dan paste di bawah code yang dicari tadi.


    text-align:center;
    2. Preview, kalau menjadi SAVE jer..

    # Penat wei kena testing-testing bermacam-macam template sebab nak buat tutorial ni. Aku tak berapa suka just search kat google.. ambil tutorial orang dan paste je. Better buat sendiri. Try sendiri baru boleh tulis tutorial.. ini baru betul buat tutorialkan :)

    Labels: