//Mr. Ariff Nizamuddin Vs Mrs. Amira Najwa
The Intro
Entries About Linkies Stuff



Hi, Assalamualaikum. Saya sayang "gulahati" saya, saya perlukan "gulahati" saya, walaupun kekadang buat perangai jugak. mihmihmih :love:


My Tagboard
  • URL blog only
  • Click Go once only
  • Don't ever you want to SPAM
  • )!-- BEGIN CBOX - www.cbox.ws - v001 -->


    Credits!
    Template: Us Us
    Inspired By: arezayreen
    Basecode By: Mrs.Ayreen Mrs.Ayreen
    Others:   


    Bicara tentang hati
    Friday, August 12, 2011 • Permalink • Add comment {0}
    Bila menyentuh tentang hati,
    kadangkala manusia mula terkesima dek kedinginan sekeping hati,
    yang kadangkala mampu meruntuhkan segenap jiwa,
    terkelu tapi tidak mampu berkata kata,
    tertawa tapi tidak mampu gelak dengan sempurna,

    hati, empat huruf yang mampu mengambarkan,
    pelbagai situasi, perit mahupun tenang untuk di bicarakan,
    tapi sedarkah, sekeping hati ini cuma memerlukan sedikit masa,
    berbicara tentang dirinya sendiri,
    lebih mempokuskan tentang kehidupannya sendiri,

    sesaat cuma di perlukan,
    seiring dengan kesempatan masa yang ada,
    memerlukan seutuh gengaman tangan,
    dan secebis senyuman untuk berkata,
    semuannya baik baik sahaja.

    penat mencari kata kunci,
    yang sekian lama berendam dalam duka,
    istilah hidup yang seakan hilang serinya,
    aku cuba bangkit dan mencari sedikit kekuatan,
    entah kenapa, rasa rindu pada dunia dahulu,

    ketika aku masih lagi bergelar seorang "budak"
    tersenyum dengan gelagat dulunya,
    tangan gagah perkasa itu senantiasa memegang tangan ini,
    "kakak,hati hati"
    sekarang kata kata itu cuma dalam ingatan,

    entah kenapa, aku mula rindukan suasana seperti itu,
    berjumpa cuma seketika cukup mentadbir satu rasa,
    malas berbicara panjang,
    diam lebih baik daripada berkata kata,
    di tusuk senjata tajam sekalipun,
    aku masih tersenyum panjang..

    menyesal tak menghargai masa yang ada,
    dongkah kata memuntahkan segala rasa,
    cukuplah sekadar berbasi basa,
    ada yang mengerti, memadailah,
    andai tidak, tertawa sudahlah..



    Notakaki: manusia, macam macam ragamnnya .

    Posted by : Myra AyreeN,pssst! saja je curi tulis dalam Arez Nizam punya blog :)